Voorzitter stichtingsbestuur

Scouting Karel Doormangroep (KD) is een Maassluise (water/land) scoutingvereniging met ca. 100 jeugdleden. We verzorgen, samen met onze vrijwilligers, iedere week een afwisselend en uitdagend programma voor kinderen en jongeren tussen de 5 en 24 jaar. We zijn een met gemengde scoutingvereniging (jongens en meisjes door elkaar) waar plezier, creativiteit en persoonlijke groei belangrijke dingen zijn. Onze meestal jonge vrijwilligers stoppen hun passie in de dingen die ze leuk vinden. Wij willen samen met onze leden op een eigentijdse en bijzondere manier buitenactiviteiten ondernemen voor een uitdagende tijd bij een leuke vereniging.

We willen jou ook een leuke vrijetijdsbesteding geven met inhoud en zijn daarom op zoek naar een voorzitter stichtingsbestuur op vrijwillige basis.

Wat krijg JIJ ervoor terug?

Samenwerken met een enthousiaste groep mensen. Met natuurlijk voldoende interne begeleiding van onze andere vrijwilligers en groepsbegeleider(s). Nieuwe mensen leren kennen door te netwerken. Je doet iets goeds voor onze vereniging en haar leden. Het is mogelijk om trainingen te volgen via de Scouting Academy. Maar het belangrijkste vinden wij: het hebben van plezier in wat je doet!

Wat vragen WIJ?

Tijdsbestek: circa 4 tot 8 uur per maand.

We overleggen per app, mail of telefoon en vergaderen ongeveer elk kwartaal. We kunnen samen bespreken welke taken je kunt oppakken in jouw rol als voorzitter. Het team bestaat uit ca. 6 zelfstandige andere bestuursleden. Wij staan aan de vooravond van de verbouwing van ons clubhuis waar de voorbereidingen al grotendeels zijn uitgevoerd.

We zoeken iemand met kennis van (ver)bouwen en/of de juiste connecties heeft in dit vakgebied. Ook op het gebied van fondswerving en/of sponsoring zijn we zeer geïnteresseerd. We zoeken een voorzitter die het initiatief neemt en soms herinnert aan deadlines. Het team is op elkaar ingespeeld dus je staat er zeker niet alleen voor. Uiteraard horen wij graag jouw input en komen graag met je in gesprek.

Als jij enthousiast bent over scouting vinden we het leuk dat je deze vacature deelt met mogelijke kandidaten!

Wij komen graag in contact!

Enthousiast geworden? Wij komen graag met je in contact. Mail, bel of app ons. Graag tot binnenkort!

stichtingsbestuur@scoutingkd.nl | 06-21 88 15 92