Over de groep

Ontdek de Scouting in Maassluis bij de Karel Doormangroep 1. Hier ben je altijd welkom om een keer te komen kijken en mee te doen! Laat je uitdagen en beleef elke week een nieuwe leuke activiteit met vrienden en vriendinnen.

Bij de Scouting is er voor iedereen vanaf 5 jaar oud iets te beleven. Samen met jongens en meisjes die ongeveer net zo oud zijn als jij, zal je elke week een nieuw avontuur tegenkomen. En hoe ouder je wordt, hoe uitdagender dit zal worden! Ook kan je vanaf 11 jaar kiezen voor zowel land- als waterscouts. Kijk vooral verder bij de verschillende speltakken om de leeftijdsgroepen te zien en te lezen wat deze zo leuk maken!

Onze leden

Als groep, opgericht in 1945, hebben we op het moment rond de 130 leden en hebben we ook ongeveer 25 vrijwilligers als leiding rondlopen die worden bijgestaan door een bestuur. Bij ons is iedereen welkom om een keer bij de Scouthoeve langs te komen. Niet alleen potentiƫle leden, ook als het je leuk lijkt om vrijwilliger te worden bij de groep ben je van harte welkom! Dus voel jij je aangesproken? We zien je graag een keer verschijnen bij de Scouthoeve! Waar deze Scouthoeve precies is, kan je terugvinden onder het kopje contact.

Scouting nederland

De Karel Doormangroep 1 is onderdeel van de overkoepelende organisatie Scouting Nederland. Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 110.000 leden. Naast 1.000 Scoutinggroepen zijn er 45 Scoutingregio’s verspreid door heel het land.